سين سين بانو
.

اگه مثل من عاشق زيتون هستيد اين مطلب رو بخونيد. بهتون قول می دم طرفدار پر و پا قرصش می شيد. چون به سختيه درست کردن زيتون پرورده نيست ولی تقريبا به همون خوشمزه گيه.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 شهريور 1392برچسب:زيتون,دورچين, توسط سونيا |

مسقطی يه دسر ساده و خوشمزه اس که به نظر من طرز تهيه اش مثل فرنی خودمونه، با يه کم تفاوت. 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:مسقطی,دسر ساده, توسط سونيا |

اين سس رو با غذاهای گوشتی مثل انواع کباب و استيک می خورن. البته با نون خالی هم خوشمزه می شه. يعنی من که دوست دارم.زبان درازی



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:سس, توسط سونيا |

فراپه يه نوشيدنی خنکه که برای روزای تابستونی خيلی مناسبه.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:فراپه,نوشيدنی سرد,قهوه, توسط سونيا |
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:کوفته تخم مرغ,کوفته,غذا با تخم مرغ, توسط سونيا |

 

اين غذای خوشمزه مال تبريزه. جزو پلوهاييه که من خيلی دوست دارم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:ادويه پلو,غذای تبريزی,غذا با مرغ, توسط سونيا |

فراپی غذای اصلی محسوب نمی شه (گرچه می شه به عنوان يه شام سبک ازش استفاده کرد) بلکه اون رو کنار غذای اصلی می خورن مثل پورۀ سيب زمينی. به نظر من خوشمزه اس و برای تنوع می تونين به جای پوره سيب زمينی ازش استفاده کنيد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:فراپی,پوره,دور چين بشقاب, توسط سونيا |

می دونم  بيف استروگانف غذای خيلی جديدی نيست اما خوشمزه که هست پس تو ليست غذاهای من می تونه باشه  در ضمن هم درست کردنش راحته هم طعمش عاليه هم زود حاضر می شه.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:بيف استروگانف,غذای روسی,غذای خوشمزه, توسط سونيا |

نمی دونم شما هم با من موافقيد که خوردن کباب چنجه اگه خوب درست نشده باشه سخته و انگار داری يه تيکه لاستيک رو می جوی.اين محصول جديد اين مشکل رو ندارهچشمک و عين قند تو دهن آب می شه.

اين کباب يه مقدار با کباب چنجه های ديگه فرق داره .در حقيقت بيفتک رول شده ايه که به جای سرخ کردن، کبابش می کنيم.يه جورايی اختراع بابای منه .کبابای بابام حرف نداره من عاشقه کباباشم. اصلا کباب خوری يه تعريف خاصی برای من داره. چون علاوه بر اينکه خوشمزه اس يه کار گروهيم هست که مرد و زن توش شريکن.در ضمن معمولا تو فضای باز خورده می شه و برای ما ايرانيا يه بهونه واسه دور هم جمع شدنه. 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:کباب چنجه,کباب, توسط سونيا |

اين پيراشکی خمير فوق العاده ای داره.از خميرش می شه برای غذاهای ديگه هم استفاده کرد. خيلی ترد و خوشمزه اس و شکل قشنگی هم داره. در ضمن اين غذا مال کشور ترکيه اس.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:پيراشکی کورسان, پيراشکی, غذای ترکيه ای, توسط سونيا |

سوپ مانچو يه سوپ چينيه که من از يه سرآشپز هندی ياد گرفتم.چشمک



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:سوپ مانچو,سوپ,غذای چينی,سوپ چينی, توسط سونيا |

 سس  تارتار سس سفيديه که در کنار انواع غذاهای دريايی و استيک ها خورده می شه وطعم فوق العاده ای رو ايجاد می کنه. البته علاوه بر خوشمزه گی کالريه زيادی هم داره. در ضمن اين سس با جوجه چينی محشر می شه.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 22 شهريور 1392برچسب:سس,سس تارتار,سس خوشمزه, توسط سونيا |

اين سالاد رو می تونيد به عنوان يه غذای سبک برای شام استفاده کنيد. خيلی سريع حاضر می شه ودر ضمن خيلی هم خوشمزه اس. من خودم زياد اهل خوردن سالاد به عنوان وعده غذايی نيستم ولی معمولا اين سالاد رو برای شام درست می کنم. دستور اين سالاد رو هم باز مديونه  شبکه می شف عزيزم هستملبخند



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 22 شهريور 1392برچسب:سالاد,سالاد يونانی,شام سبک,غذای راحت, توسط سونيا |

 

اين غذا از غذا های مورد علاقۀ من و همسرمه.هر وقت مراسمی باشه که بخوام خوشحالش کنم اين غذا رو براش درست می کنم.دستور پخت اين جوجه چينی رو همسايمون از سرآشپز يکی از رستورانای خوب تهران گرفته و واقعا هم دستش درد نکنه خيلی خوشمزه اس. يه کم دردسرش زياد هست اما  می ارزه. من تضمين می کنم.چشمک



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:جوجه چينی,غذا با مرغ,, توسط سونيا |

اين غذای کره ای بسيار لذيذه.دستور پخت اين غذای عالی رو هم من از شبکه می شف ياد  گرفتم. يه بار درست کردم و بعد از اون عاشقش شدم.زبان درازی

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:غذای کره ای,بولگگی,غذای جديد, توسط سونيا |

اين غذا  يه جورايی مثل جوجه کباب می مونه. يعنی هم طعم دودی داره هم زعفرون .هم  خيلی خوشمزه اس هم ساده. تفاوتش با جوجه کباب اينه که اولا خشک نيست دوما انگار موادی که جوجه رو توش خوابوندی  داری به صورت سس با جوجه ات می خوری؛من يکی خودم عاشقه اين قسمتشم.ترکيب طعم زعفرون با سرکه و ماست و تندی ای که اصلا اذيت نمی کنه و مثله يه شيطنت کوچيکه که فقط هيجان خوردنت رو بالا می بره،در کنار طعم دوديه اين غذا مزه اش رو فوق العاده می کنه. من که عاشقشم.

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:مرغ دودی زعفرانی,غذا با مرغ,غذای جديد, توسط سونيا |

 

اين غذا قبرسيه البته غذاهای قبرس و يونان شبيه هم هستن و من دقيقا نمی دونم که اصل اين غذا مال قبرسه يا يونان. در هر صورت اين غذا رو يه دوست قبرسی به بابای من ياد داده و من هم از بابام يادگرفتم. به نظر من که خوشمزه اس و به يه بار امتحان کردنش می ارزه. در ضمن خيلی راحته و سريع هم حاضر می شه.تو دستور اصلی اين غذا از الکل استفاده می شه اما ما از ماءالشعير ساده به جاش استفاده می کنيم که مشکلی هم نداشته باشه و همه بتونن استفاده کنن. در ضمن اين جوجه نيازی به پياز برای از بين بردن بوی بد مرغ نداره و اين يکی ديگه از مزايای پخت اين غذاس.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:جوجه کباب,غذای قبرسی,کاکوتی,غذای آسان, توسط سونيا |

 

 

من خودم عاشق سيب زمينيم،حالا از هر نوعش که می خواد باشه. سرخ شده، آب پز يا کبابی. اين روش پخت مخصوصه کشور هند و من طرز تهيه اش رو  از شبکه  می شف (شبکه مورد علاقه ام)ياد گرفتم .تا حالا برای هر کسی درست کردم خوشش اومده.درسته موادش يک کم زياد به نظر مياد اما همش ادويه اس.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:سيب زمينی گجراتی,سيب زمينی,می شف,ادويه, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.